Nowe New Balance 850 – fenomen modelu

Nowe New Balance 850 – fenomen modelu

Nowe New Balance 850 – fenomen modelu

Cena:
Producent New Balance
Nr katalogowy
Kategoria
Produkt dostępny w wybranych rozmiarach

Marka New Balance wprowadziła nową klasę do ukochanego klasyka dzięki wypuszczeniu nowej odsłony modelu 850.

To minimalistyczna sylwetka, która wyprzedziła swój czas, gdy została wprowadzona w 1996 roku. Wyposażona w mieszankę zamszu, materiałów syntetycznych i oddychającej siatki, progresywna cholewka ma odblaskowe elementy i detale na pięcie i przedniej części stopy oraz sprawną konstrukcję sznurowadeł, która pozwala na szybkie i bezpieczne przygotowanie do drogi. Tymczasem podeszwa środkowa modelu wyposażona jest w charakterystyczną technologię ABZORB w przedniej i centralnej części stopy oraz środkowe wsparcie ROLLBAR TPU w części środkowej, aby zapewnić najwyższą stabilność. Progresywna górna męskiej odsłony New Balance 850 ma ponadto wyprofilowaną etykietę na języku dla uzyskania odważnego tradycyjnego stylu. Warto również dodać, że środkowy słupek pałąka w podeszwie środkowej zapewnia dodatkową stabilność użytkownikom tych świetnych kicksów.

new balance 850

Ale od początku! 😉

Z pewnością pokochacie ten but od momentu, gdy go zobaczycie. Kiedy wyjmiecie je z pudełka, będziecie pod jeszcze większym ich wrażeniem. Marszczenie siatki na palcach u stóp może być nieco rozczarowujące, ale cała konstrukcja obuwia pomaga nieco temu przeciwdziałać. Amortyzacja tych kicksów New Balance jest tutaj jednak kluczowa i zdecydowanie najbardziej komfortowa, ale nie szpecąca całości modelu i nie zabierająca przyjemności ze zwykłego, codziennego użytkowania.

Kicksy te nadadzą się na wszelkie okazje. Będą dobre do szkoły, uczelni, do pracy czy do… kościoła. Pokochacie je zwłaszcza, jeśli uwielbiacie wygląd retro wśród kicksów oraz buty, które nie są sztywne. Od razu spodoba Wam się to, że możecie znaleźć takie buty, które mają w sobie wsparcie i po prostu wyglądają kozacko!

A co do samego modelu New Balance 850…

New Balance 850 zadebiutował w 1996 roku, gdy marka starała się spodobać nowej generacji. W tym celu marka New Balance dała szansę młodemu pokoleniu projektantów i dała szansę młodemu projektantowi, a właściwie projektantce, o imieniu Stephanie Howard, która objęła prowadzenie w firmie dzięki wypuszczeniu modelu 850. W tamtym czasie była ona najmłodszym projektantem w całej firmie!

new balance

Ponieważ celem Stephanie było stworzenie czegoś świeżego, marka New Balance zgodziła się w projekcie 850 po raz pierwszy usunąć logo „N”, które od zawsze pojawiało się na boku ich butów. Następnie model otrzymał siatkowo-skórzaną cholewkę, która miała podkreślić nowoczesną falistą estetykę sylwetki. Ponadto podeszwa zewnętrzna z gumy węglowej zapewniła butowi – oznaczonemu jako unisex – dodatkową trwałość.

Co jest wyjątkowego w tym modelu? Nie od dziś wiadomo, że marka New Balance ma solidne archiwum kultowych kicksów, które są trudne do podrobienia i przebicia przez wszystkie inne marki. Wyróżniający się bostoński styl i sportowa estetyka kicksów New Balance tym razem jednak odkryła kolejną, klasyczną sylwetkę, która z pewnością przyciągnie uwagę wielu osób.

New Balance 850 trafił na rynek na początku obecnego roku. Sama marka New Balance mówi o nim, że ​​jest to sylwetka postrzegana jako radykalne odejście od tradycyjnych projektów, które dotychczas wyprodukowała. Odmienne było to, że model 850 oferował nowe możliwości zestawiania kolorów i inne zmiany estetyczne, z którymi wcześniej marka nie eksperymentowała.

new balance buty

Model 850 to jednocześnie kwintesencja sylwetki butów rodem z lat 90., która powróciła z przytupem dzięki cholewce łączącej skórę i siatkę, alternatywnemu retro logo na pięcie i profilowanemu językowi.

Mimo że marka New Balance zapowiedziała już limit tego modelu butów u wybranych sprzedawców detalicznych, model 850 miał swoją dość rozległą i głośną premierę na początku 2020 roku za pośrednictwem sprzedawców detalicznych i storny Newbalance.com.

To podbiło hype na markę New Balance, która jest ostatnio stałym bywalcem w magazynach branżowych i gazetach związanych ze sneakersami, głównie w związku z wydaniem swojego charakterystycznego buta dla gwiazdy NBA Kawhiego Leonarda – modelu OMN1S. But ten miał premierę 23 października i można go było nabyć za cenę 140 dolarów.

To jednak nie przeszkodziło, by odradziła się gwiazda z lat 90. zwłaszcza, że cała moda z tamtego okresu przeżywa teraz renesans. Powróciła również ówczesna kultura popularna, która niosła ze sobą odważne i często ekstremalne hasła, które określały tamtą dekadę. Wyrażanie siebie rodem z lat 90 znów jest mile widziane i po prostu powszechne.

podeszwa

To, co jednak naprawdę sprawiło, że lata dziewięćdziesiąte były tak dojrzałym, otwartym na wszystko okresem, to fakt, że nastąpiły po dekadzie, kiedy wszystkie zasady wydawały się zmieniać w taki sposób, że było to prawie nie do poznania dla istniejącego establishmentu. Rozwój w kulturze młodzieżowej, muzyce i modzie, który został zignorowany, a następnie powstrzymany na tak długo, jak to możliwe: alternatywny rock, rap, elektroniczna muzyka taneczna, czapki noszone daszkiem do tyłu, workowate ubrania, sporty ekstremalne itd. Były wcześniej niemożliwe, zaś wraz z nadejściem nowej dekady wybuchły ze zdwojoną siłą.

Przy tak wielu zmianach, poprzednie trendy nie miały prawie żadnej kontroli i dawały jeszcze mniej punktów odniesienia do wyznaczenia ich jako nowego stylu i sposobu bycia „cool”. I choć rozpaczliwie starano się nadrobić zaległości, świat trampek i odzieży sportowej doświadczył własnej wersji tego zjawiska w latach 90.

Rosnąca świadomość koncepcji kicksów i odzieży sportowej jako mody, w przeciwieństwie do czysto ukierunkowanej, sportowej funkcjonalności i nowej generacji beznadziejnie zuchwałych, otwartych, pewnych siebie sportowców, którzy praktycznie przerazili odbiorców, rosła w siłę. W odpowiedzi kultura sportowa została ustawiona sama na siebie i zaczęła żyć swoim życiem. Co więcej, istnienie nowych technologii, bez względu na to, jak były innowacyjne, nie wystarczyło. Musiało pojawić się jakieś mgliste „oni”, z którymi młodzi mogliby się spierać w odpowiednim czasie. Musiał powstać ruch przeciw establishmentowi. W praktyce oznaczało to wyprodukowanie przemysłowych ilości koszulek z hasłami typu „drugie miejsce to pierwszy przegrany”, a wiele kampanii reklamowych koncentrowało się wokół wiadomości, że kupowanie butów w MSRP od międzynarodowej korporacji jest podobne do walki z Gwiazdą Śmierci.

W przypadku marki takiej jak New Balance krajobraz kulturowy, który tak wyróżniał jej wizerunek, był jednak daleki od idealnego. Mimo że marka New Balance posiadała już wtedy wybitnego, niezależnego ducha, specyfika jej produktów po prostu nie została skojarzona z pakietem nastrojów panujących wśród młodych ludzi. Nie pomogły także za bardzo reklamy zawierające bezwstydne ataki przeciwko konkurencji.

Cechami zaś, które sprawiły, że marka New Balance była szanowana były:

  • bezproblemowe użytkowanie kicksów
  • najwyższa wydajność
  • bezkompromisowa jakość
  • renomowany status, który uczynił z tych kicksów symbol dobrego smaku
  • status panujący wśród poważnych sportowców i koneserów, którzy byli narażeni na ryzyko.

To wszystko pomogło marce wypracować swoją silną, bezpieczną pozycję, która trwa niezmiennie aż do dziś!

Następnie zaś nadeszła wspomniana wiosna 1996 roku i wprowadzono model New Balance 850.

W pierwszym komunikacie prasowym dotyczącym modelu 850 zaznaczono wszystkie standardowe, nowinki modelu, takie jak elitarna wydajność, najnowocześniejsza technologia (ABZORB, C-Cap, Rollbar) czy dostępność w wielu szerokościach. Nic nie wskazywało na to, że wizualnie model 850 różni się tak radykalnie od klasycznego wyglądu kicksów NB. Niemal od razu wyznawcy New Balance zaczęli polegać na nowej propozycji, prawie tak samo jak na ich cechach wydajności.

Wystarczyło jedno spojrzenie na nowy model 850 i już było wiadomo, że to coś świeżego, że nie jest to kolejny model New Balance dla Twojego taty, jak model New Balance 754. Swoją drogą to trochę ironiczne, biorąc pod uwagę, że dzisiejszy domyślny przydomek dla wysoce skłaniających się ku technologii, bardzo funkcjonalnych butów do biegania z lat 90. to „buty taty”. W 1996 roku jednak posiadanie tego typu rodzaju obuwia, co tata, było zdecydowanie uważane za błąd, a nie za trend czy bycie fajnym.

Należy jednak pamiętać, że zawsze gdy ugruntowana marka próbuje trafić do gustów nowej generacji, spotyka pewne trudności. Podążanie za nowymi fanami jest zawsze trudnym biznesem. W przypadku obuwia katastrofa w tym zakresie prawdopodobnie skończyłaby się na butach o komicznych proporcjach oraz dziwnym połączeniu takich barw jak fioletowy, czarny i srebrny.

Oczywiście nie tak stało się z modelem New Balance 850, choć może się tak wydawać. Sekretem sukcesu New Balance w tworzeniu czegoś świeżego i bardziej nowoczesnego było to, że projekt został przekazany do wykonania młodemu, nowoczesnemu projektantowi. Dzisiaj Stephanie Howard jest weteranem branży kreatywnej z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem i własną firmą konsultingową. W 1996 Stephanie Howard była zaś – jak już pisaliśmy – najmłodszym projektantem w New Balance. Tak naprawdę to jest dowód na znaczne zaangażowanie marki w swoją kolekcję i otwartość na zmiany – które są obecnie koniecznie w każdym biznesie, tak jak szukanie nowych perspektyw.

Warto również dodać, że na tamte lata już samo oznaczenie kicksów jako „unisex” było wyjątkowe i służyło dalszemu podkreślaniu nowoczesności całkowicie innej sylwetki.

W efekcie otrzymaliśmy przepiękne kicksy, które podbiją ulice miast na całym świecie. Złoży się na to okazałe logo „N” umieszczone z boku każdego buta, a które zniknęło w tym przypadku na dobre po raz pierwszy. Serca podbije również cholewka z dużą ilością nakładających się elementów, które tworzą zdecydowanie nowoczesną, warstwową, falistą sylwetkę, a logo New Balance (nie martwcie się!) przeniesione zostało na język i piętę.

Nawet marketing modelu 850 nadał nowy obrót klasycznym konwencjom New Balance. Podczas gdy marka nigdy nie decydowała się nawiązywać do butów swoich konkurentów, reklamy 850 przejrzały konkurencję z filozoficznego punktu widzenia. W przeciwieństwie do przesadnej postawy macho z lat 90., seria reklam dla modelu 850 postawiła na wyniki buta, podkreślając ich biegowy charakter jako otwartą koncepcję. Jest to różnica między znanym nam dobrze oczekiwaniem, że but natychmiast wypełni jakąś egzystencjalną lukę. Tymczasem 850 to but będący narzędziem, które rozwija świadomy, indywidualnie ukierunkowany proces samodoskonalenia. I takie kicksy my szanujemy!